#1

Romanipen about Gipsies in Europe - Romanipen au sujet des Gitans en Europe

in The dark days for Roma people Tue Feb 07, 2023 4:58 am
by LizzyB • 89 Posts

Video with English subtitle - Vidéo avec sous-titre en anglais :

https://www.youtube.com/watch?v=VNo8fjH4I8I

This video is a bit dated today. The fact is that Finnish Gipsies seem to endure anti-roma discrimination, which is pretty new and sad. All our best thoughts to Finnish Gipsies and our prayers.

I don't have many news on the improvement of the situation for Roma people in Eastern Europe and South Italy.

But I know after checking various news that Roma people are victims of human traffic mafias for prostitution, sexual slavery, begging, etc.

It seems to me that national and local authorities, even in Western Europe, don't do much to eradicate such mafias and their networks on Internet.

I address personally all my best regards to some Christians working hard in Bulgaria, giving us news from one Roma ghetto (the biggest one in Europe). Also to those in France and Romania, part of the police departments, legal departments, to help young Roma people to stay away from mafias and those promising them "paradise" in France and Germany, mainly.

Thank you also to one German lady working without much support to save Bulgarian, Romanian, Roma women away from prostitution and sexual slavery networks, and help them to recover their dignity.


_______________________________


Cette vidéo date un peu aujourd'hui. Le fait est que les Gitans finlandais semblent endurer la discrimination anti-roms, ce qui est assez nouveau et triste. Toutes nos meilleures pensées aux gitans finlandais et nos prières.

Je n'ai pas beaucoup de nouvelles sur l'amélioration de la situation des Roms en Europe de l'Est et en Italie du Sud.

Mais je sais après avoir vérifié diverses informations que les Roms sont victimes de mafias de la traite des êtres humains pour la prostitution, l'esclavage sexuel, la mendicité, etc.

Il me semble que les autorités nationales et locales, même en Europe occidentale, ne font pas grand-chose pour éradiquer ces mafias et leurs réseaux sur Internet.

J'adresse personnellement toutes mes salutations à certains chrétiens qui travaillent dur en Bulgarie, nous donnant des nouvelles d'un ghetto rom (le plus grand d'Europe). Aussi à ceux en France et en Roumanie, une partie des services de police, des services judiciaires, pour aider les jeunes Roms à rester à l'écart des mafias et de ceux qui leur promettent le "paradis" en France et en Allemagne, principalement.

Merci également à une dame allemande qui travaille sans grand soutien pour sauver les femmes bulgares, roumaines, roms des réseaux de prostitution et d'esclavage sexuel, et les aider à retrouver leur dignité.


Last edited Tue Feb 07, 2023 5:04 am | Scroll up
lockThis thread has been closed


Visitors
0 Members and 2 Guests are online.

Board Statistics
The forum has 89 topics and 90 posts.

| FAQ