#1

In order to avoid confusion - Afin d'éviter les confusions

in Intro and Important Tue Feb 07, 2023 6:05 am
by LizzyB • 89 Posts

Know that even if I am of Sinti origin, like many Gypsies, Manouches, Gypsies, Roma, I do not know everything about the history of my ancestors (on the maternal side, some were adopted by rich Dutch families).

I try to avoid clichés and everything that is agreed, for example: we are all from India... In reality, our origins are closer to the Persian Gulf and a vast region extending from present-day Turkey to Transnistria.

I was raised in the Christian tradition with also a very strong passion for Judaism. Some of my remarks here can testify to this. I have thought for many years that anyone who is anti-Semitic is necessarily also Romanophobic (hatred of Gypsies, Gypsies, Roma). Alas! I have also witnessed the hatred of Evangelical Christians towards Gypsies in their church and it is for this reason that I prefer to live my faith internally, outside of temples and chapels.

"The Kingdom of Heaven is within you", Jesus reminded his disciples.

By force of circumstance, I therefore became a gnostic - the faith completely internalized, even for prayers and intercessions. Or else I was already a gnostic.

Concerning my discoveries on the Zoroastrian origins of nomadic peoples, therefore of the Hebrew people too, this was the fruit of very arduous research. Because in reality, there is very little information on the subject.

We know, however, that Zoroastrianism is a long-standing monotheistic tradition, from before our era, that it presents this constant discernment between good and evil, the world of deceptive illusions (also in thoughts, intentions). I can only rejoice in knowing that the Torah and the entire Bible (even Christian ones) constantly remind us of this authentic and very discreetly preserved heritage, also in the numerous Proverbs of the Tanakh (which corresponds to the Old Testament in Judaism).

The Zoroastrians still exist today, originating in particular from Iran and Iraq. Their day of divine celebrations is Wednesday. Their language is Farsi, for the two rare Zoroastrians that I have the chance to know in my city (originating from Iran). A minority of Zoroastrians still live as a protected community in India.

It is not my role to warn some against New Age movements attempting to re-appropriate texts from Zoroastrianism, to justify very obscure and profoundly eugenicist dualistic beliefs. I know very well the hidden face of the New Age. This is my area of ​​investigation and research, as a self-taught.

Again, for the nomadic trajectories of peoples from one continent to another over millennia and centuries, I cannot be of any help to you. Some TV or video documentaries are moreover very contradictory and extremely superficial.

Also, when in doubt, I would prefer to refrain from telling you about certain subjects, in particular the question of the Kings or Queens of the Gypsies in certain families or local communities. I don't think that's really a priority theme at the moment either.

And last but not least, in regard to Biblical details, the Tribes of Israel, I'd rely more on the Jewish Community and Rabbis documentaries on youtube. So thanks among other to Jews for Judaism and other Rabbis.



_______________________________________________________




Sachez que même si je suis d'origine Sinti, comme beaucoup de Gitans, Manouches, Tsiganes, Roms, je ne connais pas tout de l'Histoire de mes ancêtres (du côté maternel, certains étaient adoptés par des familles riches hollandaises).

J'essaie d'éviter les clichés et tout ce qui est convenu, par exemple : nous serions tous originaires d'Inde... En réalité, nos origines sont plus proches du Golfe Persique et d'une vaste région s'étendant de l'actuelle Turquie jusqu'à la Transnistrie.

J'ai été élevée dans la tradition chrétienne avec aussi une très forte passion pour le Judaïsme. Certains de mes propos ici peuvent en témoigner. Je pense depuis de très longues années que quiconque est antisémite est forcément aussi romanophobe (détestation des Gitans, Tsiganes, Roms). Hélas ! j'ai aussi été témoin de haine de Chrétiens Evangéliques à l'égard de Gitans de leur église et c'est pour cette raison que je préfère vivre ma foi intérieurement, hors des temples et chapelles.

"Le Royaume des Cieux est au-dedans de vous", rappelait Jésus à ses disciples.

Par la force des choses, je suis donc devenue gnostique - la foi toute intériorisée, même pour les prières et intercessions. Ou alors j'étais déjà gnostique.

Concernant mes découvertes sur les origines zoroastriennes de peuples nomades, donc du peuple hébreu aussi, cela a été le fruit de recherches très ardues. Car en réalité, il existe très peu d'informations sur le sujet.

Nous savons cependant que le Zoroastrisme est une tradition monothéiste de longue date, d'avant notre ère, qu'il présente ce discernement constant entre le bien et le mal, le monde des illusions trompeuses (aussi dans les pensées, les intentions). Je ne peux que me réjouir de savoir que la Torah et l'ensemble de la Bible (même chrétienne) ne cessent de nous rappeler cet héritage authentique et très discrètement préservé, aussi dans les nombreux Proverbes du Tanakh (qui correspond à l'Ancien Testament dans le Judaïsme).

Les Zoroastriens existent encore aujourd'hui, originaires notamment d'Iran et d'Irak. Leur jour de célébrations divines est le mercredi. Leur langue est le Farsi, pour les deux rares Zoroastriens que j'ai la chance de connaître dans ma ville (originaires d'Iran). Une minorité de Zoroastriens vit toujours en tant que communauté protégée en Inde.

Il n'est pas de mon rôle de mettre certains en garde contre des mouvements New Age tentant de se ré-approprier des textes du Zoroastrisme, pour justifier de croyances dualistes très obscures et profondément eugénistes. Je connais très bien la face cachée du New Age. C'est mon domaine d'investigations et de recherches, en tant qu'auto-didacte.

Encore une fois, pour les trajectoires nomadiques de peuples d'un continent à l'autre au cours des millénaires et siècles, je ne saurais vous être d'aucune aide. Certains documentaires TV ou vidéo sont d'ailleurs très contradictoires et extrêmement superficiels.

Aussi, dans le doute je préfèrerais m'abstenir de vous faire part de certains sujets, notamment sur la question des Rois ou Reines des Gitans dans certaines familles ou communautés locales. Je ne pense pas non plus qu'il s'agisse là d'un thème réellement prioritaire, à l'heure actuelle.



Et enfin, en ce qui concerne les détails bibliques, les tribus d'Israël, je m'appuierais davantage sur les documentaires de la communauté juive et des rabbins sur youtube. Alors merci entre autres à Jews for Judaism et aux autres rabbins.


Last edited Wed Feb 08, 2023 9:29 am | Scroll up


Visitors
0 Members and 1 Guest are online.

Board Statistics
The forum has 89 topics and 90 posts.

| FAQ